FORFATTER
Jesper Buch
SIDER
151
UDGIVET
2018
SPROG
Dansk
FORFATTER
Jesper Buch
SIDER
151
UDGIVET
2018
SPROG
Dansk
E-BOOK
9788772004716
ISBN
9788771808421
FORLAG
People's Press
TAGS
Jesper Buch viser vejen i sin nye bog, All In. Hvis man nogensinde får den skøre idé, at starte et firma på baggrund af en endnu mere skør idé. Ja så er man fuldblods iværksætter.
En iværksætter lever ifølge Jesper Buchs bog på randen af succes og penge på den ene side og galskab, stress og rygstikkeri på den anden side. Det skal åbenbart være både dramatisk og svært at blive millionær. Man skal gå hjem til sin kone og sige ”Her er et foto af mig, så du kan huske hvordan jeg så ud, nu går jeg på arbejde”.
Der er ingen tvivl om at Jesper Buch har været i skyttegravene i de uendelige kontorlandskabers krigszoner. Langt nede i tågen kan man se en bestyrelse og direktion der udstikker ordrer og kører let og elegant over ens oprindelige ideer og det grundlag man lagde virksomheden på.
Men bogen forstås sikkert ikke af mennesker, som ikke enten selv har været iværksættere eller som arbejder sammen med iværksættere. Der er så meget turbo og tryk på i bogen, at man bliver fuldstændig forpustet. Men man får lidt en fornemmelse af, at tingene måske godt kunne have været gjort lidt mere både roligt og udramatisk.
Bogen er fyldt med fantastiske historier og tips til den kommende iværksætter, her kører vi med på sidelinjen helt fra start af i Just-Eat, og videre helt til tops, hvor firmaet bliver overtaget af en direktør, der ender med at stabbe Jesper Buch i ryggen overfor medarbejderne. Det er iværksætterens evige dilemma, hvornår skal man sælge fra. Jamen ifølge Jesper Buch, når man bliver så irriteret på skrivebordspaverne, at man ikke kan holde det ud længere, der skal man sælge.
Bogen er ikke specielt lang og kan lige sluges på en hurtigtur med flyet fra København til Milano. Men til gengæld får man ladet batterierne op, helt ud over hvad de kan trække normalt. Det er en skøn bog, og tiltrængt i det danske iværksætterlandskab.
Ogilvy on Advertising in the Digital Age
Opfølgeren til David Ogilvy's storsælgende håndbog om reklame, nu med essentielle strategier til succes i den digitale alder.